Earth
2140
Osobně
si myslím, že rok 1997 byl jedním z nejlepších roků v herní
historii. Vycházely hry s úžasnou hratelností, na poli měsíčníků
o počítačových hrách se vedla válka mezi SCORE a LEVELEM,
ze které mohl profitovat jen a jen čtenář. Jeden pohodový
srpnový den jsem si vyšel ven, obdivoval jsem krásy přírody (na
holky jsem v té době měl ještě spoustu času:))
a najednou mě mé nohy zanesly ke stánku s novinami. Zběžně
jsem obhlédl výlohu a mé oko spočinulo na novém vydání LEVELU,
které, jak se později ukázalo, pro mě bylo do jisté míry osudové.
Z mé proděravělé peněženky jsem vytáhl 44 Kč,
koupil LEVEL a sedl si na lavičku. Po zběžném prolistování
jsem se vrátil k recenzím. LEVEL mi ale vypadl z ruky, já
se ho snažil neúspěšně zachytit. Časopis dopadl a jakousi
rukou osudu se rozevřel na stránce, kde byla recenze s Erčem
(jak jsem Earthovi začal říkat :)) . Inu započal jsem
akci čtení (Nabídka Start-Akce-Čtení). Přečetl jsem
jednou, dvakrát, třikrát. Po desátém přečtení (a teď
fakt kecámJ) jsem se rozběhl za
mým počítačově, a hlavně finančně, zdatnějším
kamarádem se slovy "Tejvole podívej se na to, BOMBA ne ?"
. On jen prohodil "Hmm"
Po
týdnu čtení (čeho asi) mi kamarád zavolal, že pro mě
něco má. Běžel jsem co mi nohy stačily. Přiběhnu
k němu a co nevidím, polská verze hry Earth 2140 !!!
Pustili
jsme se do hraní a kolem půlnoci jsme se prokousali asi do poloviny
(Earth má 25 misí za každou stranu)kampaně za UCS. Drtili jsme
jednotky Euroasijských generálů jako na běžícím pásu. A to
samé samozřejmě i za ED, kdy pod pásy našich tanků končila
nejedna součástka z UCS mechů. :)
Hra
nás opravdu chytla, skvělá grafika, démonická rychlost, spousta
jednotek. V té době to byla jednoznačně nejlepší
hra pod sluncem. Myslím, že v každém kdo Eartha hrál určitě
zanechal hluboký dojem. Kdo by si nepamatoval obrovské bitvy 100* Spiderů
proti 500* HT 33 Lt? (pozn. To první já, to druhý komp :)) Ve hře
je obrovské množství budov, nejsou sice tak rozmanité jako třeba
ve Starcraftu, kde každá strana měla budovy naprosto rozdílné,
ale rozhodně nejsou všechny na jedno brdo. Skvělý byl i systém
jejich stavění, kdy po vyrobení budovy Vám z konstrukčního
střediska vyjede jakási výrobní plošina, se kterou dojedete na
místo stavby, urobíte dvojklik a budova se staví. Rozhodně lepší
systém než třeba u Red Alertů, kde jste mohli stavět
budovy jen v určité vzdálenosti od základny. Zajímavé bylo
také Výzkumné středisko, kde Vám ubíhal čas do vyzkoumání
nové technologie. Ze začátku se tedy musíte pěkně tužit
abyste překonali těch několik kritických minut do vynalezení
účinnějších zbraní.
Osobně
hodnotím Eartha velice vysoko, na mém herním žebříčku zaujímá
čelní pozice. Jen jedna věc mě mrzí. Nikdy se mi nepodařilo
sehnat datadisk. Holt smůla.
P.S.
Ale jedna věc mě stejně stále užírá, stále se mi nepodařilo
dohrát kampaň za Euroasijskou Dynastii. A jelikož dnes již mám
počítač z jiných dimenzí, než ten na kterém jsem tehdy
Eartha hrál, asi se mi to už nikdy nepodaří. I když...
Jaxx
Earth
2140
1998
Realtime Strategie
Výrobce/ Distributor: Topware/JRC
HW : Pentium 100 Mhz,8Mb RAM, 47 Mb HDDJ
Hodnocení
:
10/10