Age
of Wonders 2: Shadow Magic
Tým
Triumph slavil první triumf už s původními AoW, vynikající
fantasy tahovkou, která světu ukázala že není všechno HOMAM co
se třpytí. Ba co víc AoW je na tom stále i s odstupem času
lépe než celá série Herosesů. Jak potom obyčejný hráč
přijde ke druhému dílu, a ještě lépe, k datadisku pro
druhý díl?
AoW
2 přinesli oproti dílu prvnímu pochopitelně vylepšenou grafiku,
které se podařilo zachovat onen ani ne sladký ani ne temný fantasy
nádech, který byl pro jedničku typický. Další vylepšení se nesla
spíše v komornějším duchu, takže mému pohledu nemohla uniknout
místy až skandální podobnost dvojky se svým předchůdcem. Stejné
jednotky, stejné rasy, vše mě utvrzovalo a stále utvrzuje v dojmu
že se spíš než o plnohodnotný díl jednalo o poctivý remake. Otázkou
je nakolik se tento fakt dá u tohoto typu hry odpustit, neboť metodu
postupu drobnými krůčky v před volili zatím všichni
zainteresování v branži fantasy tahovek.
Datadisk
je na tom podobně, nepřináší žádné změny, pouze se pokouší
dál prohloubit a vycucat herní potenciál který v AoW dřímá
již od prvního dílu. Setkáte se tak s naprosto stejnými pocity,
nakazíte se tím samým virem Ještě jedno kolo a jdu spát budete
hrát prostě tu samou hru. Jediné co se změnilo je příběh,
který je jak jinak než tradičně o několik řádů
kvalitnější než braky z HOMAMu. Přibyly nové jednotky
a rasy s čímž je spojena také větší nabídka vylepšení
ve městech, na svém tažení uvítáte také kopu více či méně
originálních kouzel a artefaktů...
Kampaň
je plná značně rozsáhlých map, jejichž pokoření se pro
mě stalo, vzhledem k tomu že jsem perfekcionista, značným
časožroutem. Pokud budete chtít mít svá města plná vylepšení,
která umožňují produkovat lepší jednotky, počítejte s tím,
že se vám hraní pěkně protáhne. Mapy jsou též nabité interaktivitou,
cestu vám zkříží množství vedlejších úkolů a dějových
okeců, což přispívá k oživení jinak dost statického tahového
systému.
Další
aspekty se nesou již plně v duchu předchozích dílů.
Boje se i nadále odehrávají v detailnějším izometrickém náhledu,
můžete provádět útoky z více stran zároveň, čímž
docílíte většího počtu jednotek na bojišti. Hrdinové hrají
v bitevní vřavě důležitou roli především díky
své síle a schopnosti nosit věcičky přidávající nejrůznější
bonusy k charakteristikám v inventáři. Dobrodruzi také
ovládají magii, a jsou to právě mocné čáry máry, které často
zvrátí nepříliš dobře se vyvíjející bitvu ve váš prospěch.
I
přesto že žánr fantasy tahových strategii dost stagnuje a nejinak
je tomu se sérii AoW, jsou mé pocity z této hry převážně
kladné, někdy je možná přece jen lepší zůstat ve známých
vodách než se pouštět na otevřené moře.
Age
of Wonders 2: Shadow Magic
2003
tahová
strategie
Výrobce/disributor:
Triumph/GOD
HW:
PII 400 MHz, 64 MB RAM
Hodnocení:
7/10