Anime a Manga - recenze

Beyond The Clouds, The Promised Place

Dlouho očekávaný animovaný hit od chorobného workoholika, ex-designéra video sekvencí pro počítačové hry, Makoto Shinkaie je konečně tady! Tento autor, kterého někteří přezdívají jako nového Miyazakiho, proslul vynikajícím - byť krátkým - 25 minutovým anime Hoshi no Koe, které dělal celé úplně sám. Podobně je na tom i tento, z původních 50ti na 91 minut roztažený, kousek, jehož název se dá do češtiny volně přeložit jako "Místo které jsme si slíbili navštívit v dětství". číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 21.04.2005
Cesta do fantazie

Není to tak dlouho co jsem si plna nadšení koupila jistý časopis, který si za přílohu na své DVD vybral film Cesta do Fantazie. Na tom by nebylo nic divného, ale málokterý časopis si vybere za přílohu právě anime a ještě se tím chlubí (což považuji za velké plus ;) ) Už jméno režiséra napovídá, že půjde opět o něco výjimečného, není jím nikdo jiný než věhlasný Hayao Miyazaki, zakladatel japonského anime studia Ghibli (má na kontě takové klasiky jako Naušika z Větrného Údolí, Princezna Mononoke, Hrob Světlušek...) Tento film získal dokonce i Oskara v roce 2003 a Zlatého Medvěda na MMF v Berlíně. číst dále

autor: Ayame-chan, vloženo: 12.03.2005
Gundam Seed

Konečně jsem si našel čas na to, abych vás seznámil s mou aktuálně nejoblíbenější anime sérií. Je jí 50ti dílný epický Gundam Seed, který mnoho fandů anime přehlédlo na základě milných předsudků. Ne každé anime ve kterém vystupují velcí roboti a řeší se v něm mezihvězdné konflikty, totiž musí být nutně jen o neutuchající akci. Byť je GS mecha jako vyšité, nejsou to boje které zde hrají hlavní roli, ale je to Velká láska, přátelství a mezilidské vztahy. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 24.01.2005
Hotaru no Haka - Hrob světlušek

Hrob světlušek je velmi dojemný anime film, no dobrá - asi nejdojemnější anime co jsem kdy viděl, vyprávějící neveselý příběh odehrávající se ke konci druhé světové války v Japonsku (anime vychází z kultovní autobiografické knihy Akiyuki Nosaky). Spojenecké nálety sílí a míra zpustošení země je čím dál tím větší. V této neklidné době budeme sledovat chmurné osudy mladíka Seita a jeho maličké sestry Setsuko, které jedna z četných bombardací připravila o matku a domov. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 07.03.2005
Kimi Ga Nozomu Eien - Věčnost po které toužíš

Téma milostných trojúhelníků bývá v komerčních médiích typu TV Nova často omíláno, setkáváme se s ním (tedy spíše nesetkáváme, protože tyto koniny nesledujeme:) v telenovelách nebo různých dalších milostných splácaninách. V Japonsku nejspíše tyto produkty chorých myslí již nikdo nepřijímá a tak si musel režisér Watanabe Tetsuya odbýt svůj skromný debut. Debut který rázem obsadil nejvyšší příčky prakticky na všech internetových anime portálech. Co tedy stojí za fantastickým úspěchem této čtrnáctidílné televizní série s průměrným hodnocením nad 9/10? číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 24.01.2005
manga

Manga znamená japonsky komiks, ve světě se tímto slovem označuje pouze komiks pocházející z Japonska, kreslený klasickým "Japonským" stylem. Slovo manga nebylo součástí původní Japonštiny, ale bylo vytvořeno až s prvními náznaky toho, čemu by se dalo říkat komiks. V českých časopisech občas vyjde nějaký článek, který se mangou a anime zabývá, ale většinou je nezasvěcený a útočný. Tento můj článek jsou vlastně pouze trochu upravené poznámky, které jsem si psal, když jsem si připravoval referát do školy. Abyste lépe porozuměli co je to vlastně manga, je nejlepší začít s historií. číst dále

autor: Blick, vloženo: 24.09.2004
Midori no Hibi

Co byste dělali, kdybyste se jednou takhle z rána probrali, a po chvilce panikaření zjistili, že vám místo pravé ruky narostla mladá dívka? :) Tak přesně na tohle se můžete zeptat Sawamury Seijiho, tomu se totiž takováhle věc stala a o trampotách s tím spojených vypráví právě toto 13ti dílné anime. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 24.01.2005
Now and then, here and there

Po dlouhém, takřka promrhaném čase, co jsem se zaobíral samými méně zajímavými anime seriály, ke mě osud konečně zavál jeden z těch více zajímavých. A nejen zajímavých, dokonce vynikajících, ba do nebe mnou vyzdvihovaných. Není se čemu divit, tento 13ti dílný animovaný počin, nesoucí z japonštiny nepřesně přeložený název, by se totiž dal označit za zářivý příklad mé oblíbené skupiny depresivních anime oplývajících temných příběhy. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 04.05.2005
Pragocon 2006

číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 16.02.2006
Princezna Mononoke

Je tomu již hodně dávno co jsem ještě jako malé dítě shlédnul první japonský animovaný film - anime. Tenkrát mi bylo sotva šest let a jediné co si z té doby dnes pamatuji bylo to že jsem tento kreslený seriál ve kterém vystupovali v hlavní roli roboti (mecha) odbyl se slovy: "to je ale divná pohádka" :) číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 24.01.2005
RahXephon

"Už nás štve ten Neon Genesis Evangelion, co s ním pořád všichni mají?" Řekli si pánové ve studiu Bones, proslulém velkými anime hity poslední doby a vznikl z toho kontroverzní, neprávem přehlížený RahXephon. Přes dvacet lidí podílejících se jen na samotném příběhu a scénáři oživilo Mayské legendy o potopeném světadílu Mu a přetvořili je k obrazu svému. Dali tak podklad pro sci-fi anime epických rozměrů, ve kterém se, jak to tak bývá, neřeší jen otázky osudu lidstva, ale i velké lásky a zklamání. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 24.01.2005
Scrapped Princess

V minulém Criticallu jsem vám představil velkolepý anime film Princezna Mononoke, dnes uvedu nový seriál jehož finální 24. díl vyšel teprve nedávno. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 24.01.2005
Tsukihime

Mangy nebo Anime dělané podle Japonských her, to je u našich vzdálených šikmookých příbuzných docela běžný jev. Tady jsem například recenzoval Věčnost po které toužíš, anime inspirované právě japonskou adventurou. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 12.04.2007
Witch Hunter Robin

Po delší přestávce zaviněné školními povinnostmi, vyskytnuvšími se v mém životě náhle v míře větší než malé, jsem si konečně udělal čas na shlédnutí ANIME, sláva! číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 15.04.2007
Wolfs Rain

Z dílen hýčkaného autorského seskupení Bones, zodpovědného za populární sci-fi "kovbojku" Cowboy Bebop, vzešla poněkud vážnější série, která bez nejmenších debat potvrdila výhradní postavení tohoto týmu na poli anime tvorby. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 24.01.2005
Wonderful Days

Korejci se zmohli na velkolepé anime, odpoutali se od otrocké povinnosti sloužit bohatším japonským studiím a ukázali světu že umí! číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 24.01.2005
X - TV

Když proti sobě potřebujete postavit v souboji na život a na smrt dva nerozlučné kamarády z dětství (kolikrát to tu už bylo?), tak můžete v doktríně mangy/anime volit minimálně dvě možné cesty. V populárním Gundam Seedu se autoři rozhodli pro tento účel vykonstruovat galaktickou válku dvou znesvářených stran... V X oproti tomu vše alibisticky hodili na ramena osudu. číst dále

autor: G4ndy, vloženo: 08.08.2005

šéfredaktor: Jiří "G4ndy" Mataj, redaktoři: Jaromír "Jaxx" Möwald, Pavel "MasterPJ" Najman, Tomáš "ToM" Nadrchal
php & css scripting: Jaroslav "Blick" Pros