Diskmag Criticall a jeho minulost


Původní čísla diskmagu Criticall na zavzpomínání

Nahrál jsem na internet původních 14 čísel diskmagu Criticall v originální, prohlížitelné podobě. Diskmag vycházel jako příloha na LEVEL CD/DVD. Většina článků z diskmagu byla záhy dostupná na hlavních stránkách http://criticall.gameplanet.cz v online podobě. Články si tak ale bohužel nezachovaly své původní grafické zpracování, se kterým jsem se onoho času velmi piplal. Proto vás všechny, kteří se chcete "pokochat" (kvalitním textem a gragikou - na to že mi a ostatním členům redakce bylo 16-18let ;-)), zvu k prohlídce starších čísel diskmagu Criticall. ;-) Omlouvám se za to, že některé recenze jsou opravdu psány v duchu.. no jak to nazvat.. pubertálního egoismu? ;-) no ale tak se můžete alespoň pobavit. Prohlídku zahájite kliknutím na tyto odkazy:

Criticall číslo 3
Criticall číslo 4
Criticall číslo 5 (HQ)
Criticall číslo 6
Criticall číslo 7
Criticall číslo 8
Criticall číslo 9 (dokonce tam jsou i výsuvná menu)
Criticall číslo 10
Criticall číslo 11
Criticall číslo 12
Criticall číslo 13
Criticall číslo 14 (konečně nový design:-)

Šlo to i bez databází...
Původní, ryzí html vzhled Criticallu před nasazením PHP a CSS od člena redakce Blicka.

Překvapení šefkuchaře:
Sjednocený klub nezávislých lesních zvířátek
Dnes již nevyužíváné stránky, které jsem toho času pomáhal dát dohromady jednomu kamarádovi, a jsem na ně opravdu hrdý! Vvšimněte si ani ne tak grafiky (nebo spíše raději ne ;-) ale DUCHA stránek, ze kterého je cítit příroda, harmonická snaha sdružovat se, hledat jednoznačný smysl v životě, což je typické pro děti kolem 13-14ti let... no, a my to pak v dospělosti spíše všechno pozapomínáme. Ach ta nostalgie!

A navrch ještě přidávám stránky nejnadupanějšího CoD klanu Volání dutiny. No řekněte, kdo by odolal? ;-)

píše: G4ndy
Původník úvodník z roku 2002

V dnešní uspěchané době, kdy nejen v herním světě předbíhá jedna technologie druhou ještě dříve než byla vymyšlena, je opravdu těžké přijít s něčím novým, neotřelým. Gigantické firmy jsou polykány ještě většími giganty, tvůrčí týmy si nemohou dovolit vstoupit do neznámých vod inovace, neboť v sázce je příliš mnoho.

Dříve v dávných dobách byly náklady na výrobu her směšně malé a bylo zábavou, i když ne vždy, tyto hry vytvářet. Experimentovalo se, občas se někdo spálil, ale stálo to za to. Peníze začali cenit své zuby. Hráči požadovali lepší grafiku, distributoři chtěli přirozeně vydělat, programátoři museli něčím uživit své rodiny. Jakmile se ovšem stane zábava prací, povinností, nutností pak už se pomalu ale jistě začne vytrácet prvotní nadšení.

Právě to motivující nadšení, které stálo na počátku u vzniku herního průmyslu. Netvrdím, že to nadšení už neexistuje, že bylo utopeno v neúprosných vodách komerce. Názor můj a mého okolí je ale jednoznačný: Už to není to co bývalo. Není to ovšem variace na téma zlatí komunisti, v tomto případě se můžeme mi všichni, jeden každý, vrátit a vyzkoušet si jaké hry byly dříve, bez předsudků, nezaujatě posoudit jejich nesporné kvality a často v němém úžasu odhalovat četné originální prvky, které upadly v zapomnění.

Kvalitních starých her je neuvěřitelné množství. Samozřejmě, že svým současníkům nemohou konkurovat po stránce grafické (i když někdy je to jen otázka vkusu), co se týče ostatních aspektů od hratelnosti až po rozsáhlost mohou klasiky herního nebe směle překonat nejednu novodobou komerční slátaninu. Samozřejmě, že jsem trochu zaujatý. V názoru na staré hry zkrátka nemůže zůstat nikdo nezaujatý. Jeden je bezmezně obdivuje, někomu jsou putna, druhý je zatracuje a jde hrát radši něco co má smysl. Otočit se zády k minulosti mohou jen ti nejsilnější, nebo bezohlední. Proto se ptám, do které skupiny asi patříte.

Věřím, že většina z vás chová někde v hloubi srdci vzpomínky na první setkání s počítačovou hrou, stejně tak jako na vše co bylo jednou poprvé. Nechte vzpomínky ať vám promluví do duše, vyštrachejte staré diskety a pusťte se do hraní. Bude to možná pro mnohé šok, stejně jako když potkáte starou lásku - jak vás tohle mohlo dříve přitahovat a bavit. Zkuste ale překousnout počáteční nechutenství a uvidíte, že to není zase tak špatné, a ani nebudete vědět jak, a už vás to opět chytí se stejnou vervou jako před lety. Tento imag berte jako naší malou splátku všem starým láskám z herního nebe.

G4ndy

píše: G4ndy
20. října 2004 Criticall 13

Na aktuálním, již nějaký ten pátek vyšlém, čísle Levelu se potuluje 13té číslo Criticallu a vy si ho můžete stáhnout zde. Z důvodů zvýšené pracovně-studijní zátěže a jiných podniků všech členů redakce se jedná na delší dobu o číslo poslední.

píše: G4ndy
6. srpna 2004 Criticall 12

Odesláno 12. číslo, které vyjde pravděpodobně jak na Level tak na Score dvd/cd příloze.

stahujte zde

píše: G4ndy
8. června 2004 Criticall 11

opožděný Criticall #11
Hry: Legacy of Kain: Defiance; Postal 2; Need for Speed: Underground; Call of Duty
Filmy: Big Fish; Devils Backbone

stahujte zde

píše: G4ndy
18. března 2004 Criticall 10

Jubilejní desáté číslo Criticallu.
Hry: Deus-Ex 2; Commandos 3; Civilization III
Anime: Kimi Ga Nozomu Eien
Hudba: Nirvana - Nirvana
Téma: Otázky na redaktory

stahujte zde

píše: G4ndy
12. února 2004 Criticall 9

Criticall se o5 - už po deváté - objevil ne Level CD a tak jsem si nemohl odpustit uploadovat všechny články v něm vyskytlé na net. Přečíst si tak můžete čtyři Jaxxovi Recenze na Fifu 2004, Gran Turismo, Max Payne 2, Simcity 4. Dále pak mé dlouhé pění chvály na playstationovské RPG Valkyrie Profile a Masterovu recku na film Underworld.

stahujte zde

píše: G4ndy
6. ledna 2004 Criticall 8

odeslán proklatě nabitý Criticall 8
Hry: Vietcong; Pharaoh; Silent Hill; Tekken 2; C&C Generals;
Hudba: Blur Biography;
Téma: Manga; Shigeru Miyamoto - profil; Rozhovor s Radkem Friedrichem

stahujte zde

píše: G4ndy
11. prosince 2003 Criticall 7

Spolu s novým levelem #107 příchází i nové číslo Criticallu. Tentokrát se na kulaté placce setkáváme již po sedmé a nábídka článků je následující: Dvě G4ndyho anime recenze, a sice na korejský megaprojekt Wonderful Days a japonský fantasy seriál Scrapped Princess. Dale tu máme Han Solovu recenzi na kultovní japonské RPG pro Dreamcast - Skies of Arcadia, Masteruv první článek pro náš mag - recenzi na Starcraft: Brood War a na konec Jaxxí recku na Medal Of Honor: Allied Assault psanou přímo z první linie. Musím se také ještě zmínit o príspěvku od našeho věrného čtenáře Zrloga, který si střihnul preview na Call of Duty, tímto mu za jeho dílko děkuji.

stahujte zde

píše: G4ndy
25. října 2003 Criticall 6

Včera jsem přidal další čtyři články se kterými se setkáte v offline verzi Criticallu číslo 6 na 106. CD časopisu Level. Nepřehlédněte tedy recenzi na fenomenální matrixovskou akci Max Payne, která se nyní dočkala pokračování. Dvě recenze her pro Dreamcast a sice review na simulátor japonského autobusu Tokyo Bus Guide a jednu z nejoriginálnějších her současnosti Rez. Za zmínku také stojí článek o kapele Green Day. Blick přispěl recenzí na filmovou komedii s Rowanem Atkinsonem v hlavní roli - Johnny English

stahujte zde

píše: G4ndy
20. září 2003 Criticall 5

Criticall #5 je již na cestě, a my jsme se rozhodli přinést vám již nyní, ve značném předstihu před offline verzí pro časopis Level materiál v ní obsažený. Přečíst si tak můžete recenze na Warcraft 3: Frozen Throne, The Thing, Age of Wonders: Shadow Magic, SEGA Marine Fishing, Kutar, Earth 2140 a Starcraft.

stahujte zde

píše: G4ndy
9. září 2003 Criticall 4

Na čerstvém Level CD/DVD vyšlo již čtvrté číslo tohoto imagu v offline podobě, nyní se můžete všichni podívat na jeho obsah, který byl právě uploadován na net. Přibyli tak recenze na Tomb Raider: Angel of Darkness, TERMINATOR 3: RISE OF THE MACHINES, Resident Evil, The Dig a Half-Life: Blue Shift.

stahujte zde

píše: G4ndy
22. srpna 2003

Dnes jsem se konečně dopracoval k přidání materiálů z třetího čísla offline verze Criticallu na internet. Pokud si nekupujete Level s CD nebo DVD, kde offline verze v podobě diskmagu vychází, doporučuji zaměřit vaše zraky na nově přidané články.

-Přidány recenze na: Metal Gear Solid, Chcete bít milionáře?, Phantasy Star 4, RollerCoaster Tycoon, Mission Critical, jDoom, článek o Danielu Landovy.

-Verze pro Level prošla menší vizualní transformací, verze pro internet zůstává vzhledem k optimalizaci ve starém hávu.

píše: G4ndy
15. červen 2003

-Lehce upraven stávající "design".

-Přidán labužnický preview na Thiefa III.

-Přijat nový člen do "redakce", stal se jím 13ti letý Pepa"K3ith"Hatala, jehož recenze, vzhledem k útlému věku pisatele, nepůsobí vůbec špatně (i když je co vylepšovat).

-Přidány K3 recenze na Commandos a Snowmobile Racing.
Do K3 recenzí nedělám žádné zásahy, pouze upravím grafickou stránku a vše ostatní ponechávám v takovém stavu v jakém mi byly Pepou poslány, proto se v nich místy vyskytnou stylistické, či pravopisné chyby... Věřte - sem si toho vědom, ale úmyslně s tím nic nedělám, aby se Pepa naučil redaktorské samostatnosti a zodpovědnosti...

-Zprovoznil jsem Guestbook - zázrak vědy a techniky:)

píše: G4ndy
11. května 2003

Venku je krásně, děti si hrajou...

...Fuj, tohle počasí a atmosféru nenávidím... Nechutné slunce svítí čím dál tím intenzivněji, začíná se oteplovat, lidé se potí, jsou na sebe nasraní, do toho všeho pěje ptactvo a bzučí dementní hmyz, no hrůza! Samice lidského druhu začínají nosit odvážnější oblečení chystajíce se na říji, bohužel samec ve mně se občas ozve a nechá se zmanipulovat šálivými instinkty. Není lepšího léku na toto počasí než se zabednit někde v chladném sklepě s pořádnou zásobou tekutin a hlavně dobře vychlazeným PC - Pak už nezbývá nic jiného než hrát... Bohužel, žádný takový sklep nemám, a tak musím dál vystaven nepříjemným přírodním vlivům, trpět.

Ale každé utrpení je k něčemu dobré, není vítězné bitvy bez padlých a tak vám opět přináším něco nového do tohoto trochu ujetého magu.

-Přidány recenze na Rise of the Dragon a Street Rod.

-Lehce upraven stávající "design".

píše: G4ndy
28. dubna 2003

Konečně, konečně...MÁM INTERNET...
Prvotní nadšení ze mě pomalu ale jistě opadává, nicméně mému organismu je jasné, že závislosti na téhle droze tak krásně suplující realitu se jen tak nezbavím (jen přes mojí mrtvolu).
Konečně se můžu začít věnovat naplno tomu co jsem musel odkládat a nebo provozovat jen v omezeném množství, konečně...
Ale snad toho moc nekončí a přece jen i něco málo začíná, takže v dohledné době asi kompletně přepracuji tyhle nechutné stránky k obrazu mému.

Taky se pokouším rozjet stránky věnující se konzolím Sega, vše je zatím v prenatálním stádiu, nicméně snad na dobré cestě (do záhuby).

-Criticall je nyní na adrese criticall.euweb.cz

-Přidány některé recenze

-Upraveny některé staré recenze

píše: G4ndy
8. dubna 2003

Po delší odmlce jsem opět tu rozhodnut trochu si zaeditovat na svých stránkách. Čistě z recese mě napadlo odeslat tenhle můj výplod na Level CD, bůhví, třeba se na mě Rybka usměje a část mé entity se objeví na Level CD.

Válka, válka je pořád stejná...

Jak již jste si zajisté všichni všimli probíhá válka v Iráku. Nebudu se zde pokoušet trapně moralizovat a nadávat na Ameriku, jediné co je na místě zmínit je fakt, že jsem výrazně proti válce, a abych mluvil za Criticall - Criticall je proti válce. Je mi opravdu blbě z toho, jak je dnes v podstatě už celé lidstvo zcela ovládané sdělovacími prostředky a plně naslouchá nastrčeným šaškům s IQ 94 typu George Bushe (ano GB má opravdu IQ94). Snad ani nemusím zmiňovat to, co je každému normálnímu člověku, kterého zajímá jeho okolí - tedy svět, jasné a sice že OSN konečně dokázalo že je k ničemu, politici ČR opět dokázali, že je absolutně nezajímá 80% občanů ČR, ale těch 20% naprostých dementů, kteří se nechají zmanipulovat sdělovacími prostředky aka NOVA.

Jelikož jsem byl na pěti z doposud konaných protiválečných demonstrací (neamchruju, jen oznamuju) mohu s čistým svědomím odsoudit ty, kteří než aby šli demonstrovat svůj nesouhlas na NAPROSTO POKLIDNÉ protestní akci, raději doma čumí na fotbal nebo provozují činnosti, které by mohli klidně počkat. Možná si to někdo absolutně neuvědomuje, ale ve válce umírají lidi, zlo plodí zlo, ať už je to zlo vyvíjené pro získání ropy a výhodnější pozice pro Izrael, nebo snad pro odstranění nějakého fiktivního vůdce, který už je dávno po smrti - I kdyby Saddám skutečně žil, nemůže být absolutně žádný problém pro americké a izraelské tajné služby, vůbec nejlepší na světě, tohoto tyrana odstranit, aniž by musel propuknout jakýkoli konflikt. Je mi naprosto jasné, že Sadám byl stejně jako Usáma pouze nastrčenou loutkou vyprodukovanou konspirátory v USA, a posloužil tak jako záminka vyšším cílům. Uznávám, že má Amerika, již delší dobu na pokraji pečlivě utajované ekonomické krize právo z pozice nejsilnějšího dělat si co chce, ale někdo v USA si asi neuvědomuje, že síla obnáší i odpovědnost a skrze války se osvícení rozhodně nedosáhne, možná tak leda ozáření. A jak se ukázalo Irák stejně žádné chemické zbraně nevlastní, leda že by je tam dovezli sami Američané a pak jen řekli hele co jsme tady našli. Jestli vám to připadá k smíchu, možná by bylo třeba se trochu zamyslet, důkazy jsou všude kolem vás... Jedno je však jasné Moderní společnost opět selhává, středověk neskončil.


Změny v protiválečném Criticallu:
-Pokud to projde nalézá se na Level CD.

-Provedeny vnitřní změny k obrazu mému.

píše: G4ndy
8. února 2003

Jelikož jsem absolutně neměl čas na cokoli, na co bych čas chtěl mít bla bla bla (na Dvě věže jsem si čas udělal), neprovedl jsem poměrně dlouho žádnou změnu. Snad se blýská na lepší časy, nebo je to jen moje krátkozrakost a někdo mi svítí do oka žárovkou, to teď nemohu s určitostí říci, jisté je ale to, že jsem se odhodlal provést menší změny, a to jak interní tak i externí.

Jinak tady u mě není nic nového, snad jen, že se ke mně do bytu přistěhoval nový spolubydlící, což je co říct, neboť soužití se mnou je jedno velké utrpení. Ale i on to brzy pochopil, neboť jsem ho zavřel do provizorního výběhu za účelem sledování a pěstování. O koho že se vlastně jedná?

Naštěstí to není člověk ale osminohý pavouk, který má kupodivu osm nohou a makadla, heč. Jak jsem k němu přišel?

Inu poslyšte, povím vám příběh o hrdinství, vášni a lásce. To si takhle pozdě večer sedim u kompu a pokouším se něco hrát, když najednou zahlédnu flek na zdi, což je samo o sobě zázrakem, neboť mě při hraní nedokáže obvykle nic vyrušit (kromě dobře zahraného hlasitého orgasmu jedné sousedky). První co mě napadlo, bylo to, že se jedná o komára, což mě okamžitě vzpružilo a donutilo mě zaujmout bojovou pozici. Připravený provést bleskurychlou rozmazávací akci, při které by se komár rozmázl o zeď, jsem přistoupil k fleku, pln překvapení jsem ale zjistil, že to není komár, nýbrž pavouk.

Chvíli jsme na sebe koukali, já zástupce odporné lidské rasy a on ztělesnění pavoučí nadřazenosti v říši hmyzu... Pak mi došlo, že dělá mrtvého, cha, takhle mě nedostane. S uspokojivým pocitem, že jsem chytřejší než on, nahmatala má ruka prázdnou krabičku od sirupu na kašel. Se slovy "u mě ti bude líp," jsem se snažil vyslance pavoukovců sklepnout ze zdi. Lord pavouk ale provedl nečekaný strategický manévr a spadl ze zdi na koberec za počítač, což pro mě bylo těžce dosažitelné místo.

Chytrák jeden, ale já se nedám tak lehce odradit, chvatně jsem odsunul počítačový stůl, přičemž mi málem spadl monitor, a jal jsem se zjistit aktuální pozici zákeřného pavouka. Moje zrakové orgány několikanásobně dokonalejší než pavoukových osm očí rychle detekovaly pohyb na rozhraní koberce a parket, další důkaz pavoukova strategického umu, začal jsem uvažovat o tom, že ho vyzvu na zápas v šachu, ale na to teď nebyl čas, jeho čtyři páry nohou, zajišťující jeden z nejdokonalejších pohybů na planetě, se rozpohybovaly a pavouk si to mistrně namířil směrem ke špatně přístupným místům pod mou knihovnou.

Okamžik jsem uvažoval o tom, jestli mu nedám chvilku, aby si prohlédl něco z mých knih, ale mé kousky pro něj očividně nic neznamenaly, určitě toho za život přečetl mnoho a nějaký Tolkien ho jen tak nerozhází, protože spíše než knihy ho přitahoval temný kout mezi knihovnou a zdí.

Jeho svobodné putování rázně ukončila krabička nesoucí název Hedelix, která mu znemožnila další strategický ústup. Stále mu však zbýval prostor na manévrování. Opět vsadil na hru na mrtvého, a tak jsem musel v dynamickém finále použít svou ruku k opatrnému uchycení jeho 5 cm těla, a vhození ho do krabičky, naštěstí se neodhodlal použít kusadla, kterými by mě zaručeně usmrtil, nebo minimálně paralyzoval na několik kol. A tak jsem konečně mohl zavřít krabičku a s čistým svědomím prohlásit, že další velké lidské vítězství, další malý krok pro člověka a velký skok pro pavouka vděčí za uskutečnění právě mně.

Tolik k epizodě s pavoukem, který se momentálně těší na to, až to venku začne hmyzit nechutným hmyzem a já mu nějaký ulovím abych tak uctil jeho majestát.

Jinak, bych také rád vyjádřil reakci na jeden provokativní email od člověka, který zřetelně absolutně nic neví o starých hrách. Sám ho pro tento jeho nedostatek bezmezně lituji, obzvláště vzpomenu-li si na ty krásné staré dobré kusy, které mu unikly. Také ho lituji proto, že je nucen hrát současný shit, který se na herní scéně vyskytuje, číst současný shit, včetně toho mého, a i pro mnoho dalších shitů, které je nucen konzumovat, neboť se nezmůže tomuto shitu vzdorovat jinak než shitem. Konec shitování, je to v ...

-Vytvořil jsem nový engine, i když to moc jako engine nevypadá je to stále lepší než Lith-tech.

-Přidal jsem nějaké obrázky, upravil jsem vzhled některých recenzí a přidal recenzi na Dvě věže.

-Jelikož jsem se naučil nějaké trapné blbůstky ve Flashi vytvořil jsem nové, sociální logo.

-Velké změny se stále chystají, čas je však nerovný nepřítel, je totiž křivý.

píše: G4ndy
22. prosince 2002

Davy lidí proudící do nákupního centra Hostivař dokazují lépe než cokoli jiného mou domněnku, že jsou Vánoce. Také jsem se odhodlal jít koupit nějaké ty dárky, abych nebyl považován jako obvykle za toho špatného.

Před vstupem do mohutné chladné budovy, nebo co to vlastně je, jsem rychle vyslovil starou slovanskou ochrannou formuli proti démonům. Bohužel démon kapitalismu a všeobecného konzumu se nedá tak lehce odrazit, natož s ním bojovat.

Jelikož byli všechny nákupní vozíky v oběhu, rozhodl jsem se nešaškovat jako důchodci odchytávající přijíždějící nakupující a důstojně jít rovnou do suterénu, kde se nachází mimo jiné elektro Datart. Tatam je doba, kdy byl Datart autorizovaný dealer produktů SEGA, takže mě k této firmě citově už dávno nic neváže.

Naivně jsem si myslel že konkurence v podobě ElectroWorldu přinese nějaký zázrak a český trh s elektrospotřebiči se konečně třebas jen vzdáleně přiblíží nabídkou tomu německému, opak je pravdou. ElectroWorld dováží do ČR staré, v ostatních civilizovaných koutech světa již dávno neprodávané kusy, aby se jich zde zbavil. Zbývající domácí prodejci zůstávají též při starém, takže jsou zhruba všichni na stejné úrovni. Sehnat v ČR nějakou novinku je opravdu pro normálního člověka nemožné. Myslíte, že kecám? Zkuste se kupříkladu podívat na internetové stránky předních světových výrobců elektroniky, třeba giganta Sony a zaručuju vám, že většinu novějších produktů na českém trhu běžně nenalezete. Ale abych jen neplácal, zpět do děje. Měl jsem určitou představu o tom, že koupím nějaký drahý dárek matce. Vzhledem k tomu, že má v pokoji už hodně dlouhou dobu jeden starej zaprděnej magič, byl žhavým kandidátem na dárek, nějaký nový.

Ale jelikož už mám plný zuby všedních radiomagnetofonů, rozhodl jsem se pro nějaký stylový minisystém. Ono se to lehce řekne, ale hůř vykoná. Pravda výběr je, ale z čeho? Ze směšné inzerce v ještě směšnějších "novinách" Metro, které vyšly ve speciálním hubeném vydání, jsem vykoukal z jedné z reklam na elektroniku minisistém Thomson za 3.290 KČ. Thomson je značka se kterou nemám moc zkušeností, z jejich sloganu Look, listen and live jsem vycítil určitou podobnost se sloganem Hajó sajó čong, který používá jeden nejmenovaný vietnamský gigant na území Holešovické tržnice. Nicméně soudit někoho podle stupidního sloganu je stupidní, jak by asi dopadl Philips? Na onom Metru bylo zajímavé také to, že jsem díky reklamě na ElectroWorld obohatil svou slovní zásobu o slůvko "kultura prodeje", vůbec jsem totiž netušil, že v Čechách něco takového existuje.

No musím to trochu zkrátit a přestat se věnovat komediálním novinám Metro. Prostě a jednoduše jsem stál před minisistémem Thomson a dlouze přemýšlel, čím déle však přemýšlím, tím to bývá horší, někdy pro mě, někdy pro minisystémy Thomson. O osudu nakonec rozhodla jediná věc a sice absence audio vstupu do tohohle mrňouse, což ho degradovalo na pouhý přehrávač CD, singl kazeťák a rádio, hold bych ho nemohl připojit k PC, což je velká škoda, a důkaz úmyslné neschopnosti firmy Thomson. Ostatní minisystémy byly na rozdíl od tohoto předražené a až na nějaké ty produkty od Sony vypadaly nedůvěryhodně. Věci od Sony jsou pro změnu na mě poněkud drahé, takže by mi investice do nich vypálila díru v peněžence.

Závěr je jasný, nic jsem nekoupil, počkám si nejspíš až skončí vánoce. Prozatím zůstávám u malých dárků.

-Na základě četných (11) žádostí, jsem se rozhodl vytvořit ještě horší design než vás strašil doposud.

-Vyhodil jsem horní panel a nechal jen levý frame s menu, čímž jsem pochopitelně dosáhl více prostoru pro hlavní frejm.

-Vychytal jsem možnost zobrazit stránky bez Fullscreenu, takže by vám v I-Exploreru, pokud okno maximalizujete, neměli strašit žádné zbytečné posuvníky.

-Levý frejm s menu již není scrollující, tím pádem jsem vykousl více prostoru pro hlavní frejm.

-Velikost veškerých fontů je nyní nastavena na výchozí v IE, čili střední velikost.

-Esteticky upraven Skin 2, též připraven na normální prohlížení (bez Fullscreenu).

-Skin 1 také upraven a zbezfullscréněn (to je slang co?:).

píše: G4ndy
6. prosince 2002

Vánoce jsou opravdu tady, jsem velice všímavý a tak jsem to postřehl. Naštěstí jsem všechny důležité dárky včas sehnal a ty nedůležité se chystám koupit.

Někdy bych se rád vrátil do dětských let, kdy jsem se na Vánoce šíleně těšil. Měli pro mě bezpochyby magický význam, nehledě na ty dárky co jsem dostával. Teď už mě nic nerozhází, snad jen láska.

-Provedeny drobné nepodstatné změny (velké změny se stále chystají). (PS: To zní jakoby se něco chystalo.)

-Přidán speciální index s možností volby mezi dvěma skiny, a to sice původním (Thief 2 Theme) a novým (že neuhádnete ze které je hry?).

-Opraveny některé z pravopisných chyb, kterých jsem si stačil náhodou všimnout:).

píše: G4ndy
4. listopadu 2002

Moje nejoblíbenější období, kdy spadne listí a vše v přírodě včetně otravného hmyzu usne, popřípadě umře. Kdy hodně prší, což mě uklidňuje, hlavně pokud můžu v suchu a teple domova tiše a ochotně jak purpura na plotně šimrat klávesnici a nerušeně vzpomínat spolu se starými dobrými hrami na tu krásnou dobu, kdy jsem poprvé zmáčkl enter... Jsem to ale romantik.

-Provedeny drobné nepodstatné změny (velké změny se chystají).

-Totální optimalizace všech obrázků zapříčinila v mnohých případech ztrátu jejich kvality, zato však jejich velikost dramaticky poklesla (to je totální drama co?).

píše: G4ndy
10. září 2002

Nová škola volá a můj hluchý sluch tomuto volání bohužel, bohudík nedobrovolně podléhá.

- Criticall je konečně na netu, konkrétně na serveru mujweb.

-Děkuji tímto věrnému kamarádovi, se kterým se znám už od dob, kdy jsme neuměli chodit (tedy on tvrdí, že chodit uměl), Ivanovi Procházkovy za to, že mi poskytl čas na uploadování mých stránek na net z jeho Counter-Strikeřího doupěte. :)

píše: G4ndy
28. srpna 2002

O prázdninách jsem se jako obvykle flákal, dokonce jsem byl poprvé v životě za hranicemi naší malé země, konkrétně u Balatonu. Základní poznatek, který jsem si odtamtud dovezl, je ten, že maďarština je minimálně stejně tak divná řeč, ne-li divnější, než čeština.

Co se týče hraní vyzkoušel jsem u strejdy Morrowind a dohrál mrkvosoftí Dungeon Siege spíše než pro zábavu z ryzí povinnosti. Také jsem si pořídil se zpožděním za skvělé vysvědčení (5/4/4) zlevněnou vypalovačku Teac (40/12/48), taková vypalovačka je v současné době bezpochyby užitečná věc, ne-li nutnost. Též se chystám (už rok) ke koupi nového počítače, ale vzhledem k tomu, že mé finanční rezervy vysála ona vypalovačka si opět tak rok počkám. V neposlední řadě jsem také dotvořil dílko s konečným názvem Criticall, které právě exploreruje váš prohlížeč.

Název je to vpravdě dementní, ale bohužel nic lepšího má chorá mysl nevyprodukovala, také jsem si s tím nedělal moc těžkou hlavu. Důležitý je spíš obsah, který máte jedinečnou šanci zhodnotit. Omluvte prosím velkou neaktuálnost recenzovaných her, zaměřuji se spíše na starší tituly, takže nic nového zde opravdu nehledejte. Dalo by se říci, že celý tenhle rádoby projekt je teprve ve stádiu pomalé hlemýždí konstrukce.

píše: G4ndy
5. července 2002

Konečně jsem se rozhodl, ale hlavně začal pracovat na mé vlastní internetové stránce, která hned od počátku vystřídala mnoho podob, až se ustálila na té nynější, která mi sice vadí ale ne tolik:).

Jelikož jsem poměrně neschopný člověk, odpovídají tomu i tyto stránky. Nemám super komp, takže opravdu nemohu hrát nové hry, které stojí stejně za prd (trocha zaujatosti neuškodí). Nemám ani připojení k internetu, takže jsem odkázán na mého kamaráda v přízemí, kterému se v bytě usadil konektor od UPC. Nemám dostatek času, i když od té doby co mě vyhodily z mé předchozí školy je to o poznání lepší:(.

Nechci již více psát o tom co nemám, naštěstí toho i hodně mám (kecám:), takže to zase tak špatné není. Pochopitelně, že uvítám jakýkoli mě sympatický příspěvek na tenhle neprofesionální web, třeba recenzi, nebo cokoli podobného. Přispěvovatelé se samozřejmě dostanou do kreditů, nehledě na to, že se seznámí s mou zajímavou osobou, což je asi na tom celém nejnezajímavější (to není sebechvála, všichni jsme zajímaví:).

píše: G4ndy
2. pololetí 2000

První fungující věc z oboru časopisů k jejíž funkčnosti jsem přispěl je projekt Petra Platila (já to zaplatim) a Honzy "Fredyho" Dejdara - Book of the Dragon.

BOTD je web věnující se Fantasy věcem. Byť jsem tomu zpočátku moc nevěřil, BOTD si našel cestu ke čtenářům, nevím jestli to zpočátku nebyly spíš jen hrátky Fredyho s počítadlem ratingu, ale to snad ne, Fredy je přece čestný:).

Pro BOTD jsem napsal pár recenzí a nějaké slátaniny. Nebyl jsem však spokojen, kterak se mnou ctihodný pán Dejdar nakládal a různě mě kreativně omezoval, třeba tím že odmítl uveřejnit mé recenze na Fallout s tím že tahle hra není Fantasy. Proto jsem se rozhodl vytvořit něco vlastního, kde bych si mohl já dělat to co chci, výsledkem je TOTO. Podotýkám, že s redakcí BOTD dále udržuji kontakt a pobírám dokonce třikrát větší plat než šéfredaktor (3x0=0).

píše: G4ndy
1998

Opravdu "vážným" pokusem byl lokální "školní" časopis Bonus, věnující se počítačovým hrám. S tímto nápadem přišel nejspíš můj bývalý hodně dobrý kamarád, se kterým jsem sdílel mnoho věcí, především pak nenávist k pohybu o hodinách tělocviku.

V té době jsem měl 486tku a mojí největší pařbou bylo Ufo, kupoval jsem si herní časopisy a slintal nad hrami, které by mi na mém stroji neběhali. Nicméně sehnali jsem funkční redakci skládající se z kamarádů a dokonce i kancelář s tiskárnou, která byla pochopitelně v kámošově bytě. Vše vypadalo v mezích možností nadějně, napsali jsem pár recenzí a to i na hry, které jsme nehráli, čímž se Bonus rázem vyšvihl na úroveň profesionálních časopisů, jejichž redaktoři dělají dodnes totéž:).

Materiálu pro první číslo bylo dost, ale problém byl v tom, že většina z nás napsala recenze na papír a ne přímo na počítači, takže se muselo přepisovat. Tato banalita se ukázala být tím hlavním problémem, když se přepisování ujal jeden tvrdohlavý, ale jinak dobrý člověk, který v té době neuměl absolutně psát obstojnou rychlostí na klávesnici. Svého úkolu se nechtěl vzdát, neboť by byl ponížen, a tak jsme ho nechali. Po chvíli diskusí, mezi tím co probíhal přepis, jsme přišli na to, že nás vlastně práce na Bonusu nebaví a od celého tohoto "projektu" jsme ustoupili.

Není to poprvé ani naposled co jsem udělal takovou blbost. Bůhví, třeba se mohla tahle slátanina přece jen chytnout, možná tak v okruhu deseti lidí včetně členů redakce. (Redakce měla tuším 10 lidí:).

píše: G4ndy
1994

První historicky doložitelný pokus o cosi vzdáleně připomínající něco, datuji někdy do roku 1994. Tehdá jsem z rodičů pomocí dlouhodobého naléhání a výhrůžek vymámil koupi herní konzole Sega Master System a posléze i pár her. Pln nadšení z této nevídané a zábavné věcičky jsem si do bloku začal psát poznatky z mého hraní, leccos jsem přikrášloval a mnoho jsem si toho vymýšlel, což dělám konec konců dodnes. :) Můj dětský sloh skládající se především z častého používání stejných spojek a stejných slov, mě dnes opravdu fascinuje, kam se poděl můj talent? Každopádně, kdykoli se potřebuji zasmát sáhnu po téhle mé prvotině.

píše: G4ndy
1989

Myšlenka vydávat vlastní časopis se nejspíš poprvé zrodila v mé mysli kdysi dávno ve školce, dětské snění je však hodně vzdálené od reality a ani mé plyšové hračky mi tenkrát nepomohly vytvořit něco vzdáleně podobného časopisu, tuto zradu jim dodnes vyčítám a to i přesto, že jsou nějaký ten pátek zavřené ve sklepě. Pro hnidopichy: vážně už si nehraju s plyšáky, jenom občas se pokochám pohledem na malého stylového plyšového lachtana, kterému jsem vytvořil domeček mezi krabicemi od her.

píše: G4ndy

http://criticall.gameplanet.cz

šéfredaktor: Jiří "G4ndy" Mataj, redaktoři: Jaromír "Jaxx" Möwald, Pavel "MasterPJ" Najman, Tomáš "ToM" Nadrchal
php & css scripting: Jaroslav "Blick" Pros
Weblog/diskmag Criticall, 2002-2010; editovaný obrazový materiál je majetkem oprávněných vlastníků.