Earth 2140


Neznamý polský tým Topware bez zbytečných fanfár vydal svoji prvotinu, a byl to nástup vskutku raketový. Vždyť komu se podaří i dnes prodat v České Republice tolik kopií hry z východu...

Osobně si myslím, že rok 1997 byl jedním z nejlepších roků v herní historii. Vycházely hry s úžasnou hratelností, na poli měsíčníků o počítačových hrách se vedla válka mezi SCORE a LEVELEM, ze které mohl profitovat jen a jen čtenář. Jeden pohodový srpnový den jsem si vyšel ven, obdivoval jsem krásy přírody (na holky jsem v té době měl ještě spoustu času:)) a najednou mě mé nohy zanesly ke stánku s novinami. Zběžně jsem obhlédl výlohu a mé oko spočinulo na novém vydání LEVELU, které, jak se později ukázalo, pro mě bylo do jisté míry osudové. Z mé proděravělé peněženky jsem vytáhl 44 Kč, koupil LEVEL a sedl si na lavičku. Po zběžném prolistování jsem se vrátil k recenzím. LEVEL mi ale vypadl z ruky, já se ho snažil neúspěšně zachytit. Časopis dopadl a jakousi rukou osudu se rozevřel na stránce, kde byla recenze s Erčem (jak jsem Earthovi začal říkat :)) . Inu započal jsem akci čtení (Nabídka Start-Akce-Čtení). Přečetl jsem jednou, dvakrát, třikrát. Po desátém přečtení (a teď fakt kecám:)) jsem se rozběhl za mým počítačově, a hlavně finančně, zdatnějším kamarádem se slovy "Tejvole podívej se na to, BOMBA ne ?" . On jen prohodil "Hmm"

Po týdnu čtení (čeho asi) mi kamarád zavolal, že pro mě něco má. Běžel jsem co mi nohy stačily. Přiběhnu k němu a co nevidím, polská verze hry Earth 2140 !!!

Pustili jsme se do hraní a kolem půlnoci jsme se prokousali asi do poloviny (Earth má 25 misí za každou stranu)kampaně za UCS. Drtili jsme jednotky Euroasijských generálů jako na běžícím pásu. A to samé samozřejmě i za ED, kdy pod pásy našich tanků končila nejedna součástka z UCS mechů. :)

Hra nás opravdu chytla, skvělá grafika, démonická rychlost, spousta jednotek. V té době to byla jednoznačně nejlepší hra pod sluncem. Myslím, že v každém kdo Eartha hrál určitě zanechal hluboký dojem. Kdo by si nepamatoval obrovské bitvy 100* Spiderů proti 500* HT 33 Lt? (pozn. To první já, to druhý komp :)) Ve hře je obrovské množství budov, nejsou sice tak rozmanité jako třeba ve Starcraftu, kde každá strana měla budovy naprosto rozdílné, ale rozhodně nejsou všechny na jedno brdo. Skvělý byl i systém jejich stavění, kdy po ?vyrobení? budovy Vám z konstrukčního střediska vyjede jakási výrobní plošina, se kterou dojedete na místo stavby, urobíte dvojklik a budova se staví. Rozhodně lepší systém než třeba u Red Alertů, kde jste mohli stavět budovy jen v určité vzdálenosti od základny. Zajímavé bylo také Výzkumné středisko, kde Vám ubíhal čas do vyzkoumání nové technologie. Ze začátku se tedy musíte pěkně tužit abyste překonali těch několik kritických minut do vynalezení účinnějších zbraní.

Osobně hodnotím Eartha velice vysoko, na mém herním žebříčku zaujímá čelní pozice. Jen jedna věc mě mrzí. Nikdy se mi nepodařilo sehnat datadisk. Holt smůla.

P.S. Ale jedna věc mě stejně stále užírá, stále se mi nepodařilo dohrát kampaň za Euroasijskou Dynastii. A jelikož dnes již mám počítač z jiných dimenzí, než ten na kterém jsem tehdy Eartha hrál, asi se mi to už nikdy nepodaří. I když...


autor: Jaxx
24.09.2004


Hodnocení: 10/10
Žánr: Realtime Strategie
Rok vydání: 1998
Hardware požadavky: Pentium 100 Mhz,8Mb RAM, 47 Mb HDD
Výrobce: Topware
Distributor: JRC

http://criticall.gameplanet.cz

šéfredaktor: Jiří "G4ndy" Mataj, redaktoři: Jaromír "Jaxx" Möwald, Pavel "MasterPJ" Najman, Tomáš "ToM" Nadrchal
php & css scripting: Jaroslav "Blick" Pros
Weblog/diskmag Criticall, 2002-2010; editovaný obrazový materiál je majetkem oprávněných vlastníků.