Age of Wonders 2: Shadow Magic


Tým Triumph slavil první triumf už s původními AoW, vynikající fantasy tahovkou, která světu ukázala že není všechno HOMAM co se třpytí. Ba co víc AoW je na tom stále i s odstupem času lépe než celá série Herosesů. Jak potom obyčejný hráč přijde ke druhému dílu, a ještě lépe, k datadisku pro druhý díl?

AoW 2 přinesli oproti dílu prvnímu pochopitelně vylepšenou grafiku, které se podařilo zachovat onen ani ne sladký ani ne temný fantasy nádech, který byl pro jedničku typický. Další vylepšení se nesla spíše v komornějším duchu, takže mému pohledu nemohla uniknout místy až skandální podobnost dvojky se svým předchůdcem. Stejné jednotky, stejné rasy, vše mě utvrzovalo a stále utvrzuje v dojmu že se spíš než o plnohodnotný díl jednalo o poctivý remake. Otázkou je nakolik se tento fakt dá u tohoto typu hry odpustit, neboť metodu postupu drobnými krůčky v před volili zatím všichni zainteresování v branži fantasy tahovek.

Datadisk je na tom podobně, nepřináší žádné změny, pouze se pokouší dál prohloubit a vycucat herní potenciál který v AoW dřímá již od prvního dílu. Setkáte se tak s naprosto stejnými pocity, nakazíte se tím samým virem ?Ještě jedno kolo a jdu spát? budete hrát prostě tu samou hru. Jediné co se změnilo je příběh, který je jak jinak než tradičně o několik řádů kvalitnější než braky z HOMAMu. Přibyly nové jednotky a rasy s čímž je spojena také větší nabídka vylepšení ve městech, na svém tažení uvítáte také kopu více či méně originálních kouzel a artefaktů...

Kampaň je plná značně rozsáhlých map, jejichž pokoření se pro mě stalo, vzhledem k tomu že jsem perfekcionista, značným časožroutem. Pokud budete chtít mít svá města plná vylepšení, která umožňují produkovat lepší jednotky, počítejte s tím, že se vám hraní pěkně protáhne. Mapy jsou též nabité interaktivitou, cestu vám zkříží množství vedlejších úkolů a dějových okeců, což přispívá k oživení jinak dost statického tahového systému.


Další aspekty se nesou již plně v duchu předchozích dílů. Boje se i nadále odehrávají v detailnějším izometrickém náhledu, můžete provádět útoky z více stran zároveň, čímž docílíte většího počtu jednotek na bojišti. Hrdinové hrají v bitevní vřavě důležitou roli především díky své síle a schopnosti nosit věcičky přidávající nejrůznější bonusy k charakteristikám v inventáři. Dobrodruzi také ovládají magii, a jsou to právě mocné čáry máry, které často zvrátí nepříliš dobře se vyvíjející bitvu ve váš prospěch.

I přesto že žánr fantasy tahových strategii dost stagnuje a nejinak je tomu se sérii AoW, jsou mé pocity z této hry převážně kladné, někdy je možná přece jen lepší zůstat ve známých vodách než se pouštět na otevřené moře.


autor: G4ndy
20.09.2003


Hodnocení: 7/10
Žánr: tahová strategie
Rok vydání: 2003
Hardware požadavky: HW: PII 400 MHz, 64 MB RAM
Výrobce: Triumph
Distributor: GOD

http://criticall.gameplanet.cz

šéfredaktor: Jiří "G4ndy" Mataj, redaktoři: Jaromír "Jaxx" Möwald, Pavel "MasterPJ" Najman, Tomáš "ToM" Nadrchal
php & css scripting: Jaroslav "Blick" Pros
Weblog/diskmag Criticall, 2002-2010; editovaný obrazový materiál je majetkem oprávněných vlastníků.