Medal of Honor: Allied Assault


Tento vykonstruovaný text slouží pro větší přehlednost a zlidštění recenze. Odehrál se mezi mnou a fiktivní osobou, říkejme ji třeba lammer.

"Už si hrál medála?", dýchá mi na záda rozechvělý spolužák.

"Jo", odpovídám mu.

"A co na něj říkáš, že je to lepší než novej volfštejn.", vnucuje mi svůj názor.

"Ne je to blbost.", spěšně uzemňuji jakékoli naděje, že snad já jsem sympatizantem medálu. Ale aby diskuse nestála vedu protiotázku: "Už si hrál Alexe Kida?".

"Jaký kidy?", nechápavě se na mě mračí.

"Myslím Alexe Kida takovou skvělou hru."

"Ty ses zbláznil, to si zase děláš srandu, myslíš takovou tu starou hopsačku z Master Systému?"

"No jasně, čemu se divíš?"

"No divím se tomu, že se ptáš na takovou blbost."

"Ale vždyť to není blbost, je to rozhodně mnohem lepší pařba než medl of ónr"

"To mi neříkej, že chceš srovnávat patnáct let starou hru s medálem."

"No to teda jo. Jediný co je na medalu dobrý je licencovanej Quake3 engine od ID a to dokonce schovali příkazovou konzoli."

"No vidíš, vždyť si to sám řek Quake3 engine a ty chceš srovnávat Alexe Kida s medalem. Vždyť medal má tolik věcí co tenkrát ani hry nemohli vůbec mít."

"Engine není všechno. Už co sem medála spustil bylo mi hned jasný, že je horší než Alex Kid. Podívej se na zoufale neprofesionální intro, vždyť ti grafici neumí udělat ani pořádně ruce, natož texturu lidské kůže. Postavy, které se sklánějí v intru nad tou taktickou mapou vypadají jak gumáci, ty ruce vypadají úplně hrozně. A to si říkají Electronics Arts."

"No a Alex Kid podle tebe měl intro!"

"Jasně, ty to nevíš? Bylo tam pět obrázků a blikající název Alex Kid in Miracle World!"

"A tomu říkáš intro?"

"No, pak bych mohl ještě připočítat výsuvné logo Sega a ukázkovou hru, která se spustila po chvilce nečinnosti."

"Ty si ze mě děláš srandu, to chceš říct, že pár obrázků a blikající logo je lepší než intro v medalu?"

"Méně je někdy více, i když nutno uznat že v Alex kidovi mohli použít lepší obrázky. A výsuvné logo Sega je mnohem lépe zpracováno než logo Electronic Arts. Ale pojďme do hry, intro sice může hráče demoralizovat nebo navnadit, ale teprve na kvalitě hry samotné spočívá veškerá naděje na zábavu. "

"Já s tebou teda, až na to poslední, vůbec nesouhlasím, ale tebe nikdo nepřesvědčí. Medal se hraje strašně dobře, je neuvěřitelně dynamický a akční, nikdy nevíš odkud přilítne kulka. Mapy jsou perfektní a vůbec celé to působí hodně profesionálním dojmem."

"Dynamika medalu je vykoupená předdefinovanými sekvencemi, kdy najednou od nikud vylítnou hordy nacistů a ty to do nich šiješ a máš při tom pocit, že seš fakt tvrdej. Jenomže zkus si to jednou opakovat, už tě nic nepřekvapí, víš přesně kde který nácek vykoukne a v pohodě ho odbouchneš. Náckové se znovu a znovu objevují v místech které postrádají logiku, říkám jim líhně. Kdyby byli náckové vetřelci, ještě bych to pochopil ale tohle hře hodně ubližuje a degraduje ji na čekací střílečku, kdy si počkám za rohem a pak to jen dávkuju do nabíhajících nácků až do té doby než se přestanou líhnout. A umělá inteligence, to už byli protivníci se kterými se hrála v Alex Kidovy hra kámen, nůžky, papír stokrát chytřejší než ti einsteinové v medálu. A design map není zdaleka tak úžasný, tvůrci map jsou možná dobří, jenomže je neuvěřitelně omezoval engine Quke3 který vůbec není stavěný na takovýto druh hry. Narazíš tak na nelogicky přehrazené cesty po nichž nelze pochopitelně jít, někdy se dokonce ani neobtěžovali udělat plot a narážíš tak na nepropustnou neviditelnou zeď. Mapy jsou primitivní co se týče lineárnosti skoro vždy existuje jen jedna předem určená cesta kterou musíš jít, jakékoli vlastní nápady na řešení situace jsou předem pohřbeny. Na hráči je pak většinou jenom zaměřování nácků, schovávání za stěny a rychlá střelba. Myslím že tohle by zvládla i cvičená opice, nebo někdo s pořádnou opicí. Pravda co by člověk čekal, ale tohle střílení tě za chvíli přestane bavit, není to jako v doomu, tady je to mnohem horší. A medal se celou tu dobu snaží hráči namluvit, že on není jen o střílení.V Alex Kidovi jsou jednotlivé úrovně velice chytře navržené, je nutné se více zamýšlet a taktizovat než v medálu."

"A to se ti vážně nelíbí grafika, třeba vylodění v Normandii je jak ve vojínovy Ryanovi!"

"A to jsme u další věci, Medal of Honor vykrádá tenhle Oscarový film. Vylodění v Normandii je asi tak nejlepší mise z celého medálu a bohatě by stačilo hrát jenom ji samotnou, protože medal už pak stejně nemá co jiného nabídnout. To Alex Kid je po celou dobu hraní neustále na špici zájmu. Medal má možná dobrý dynamický hudební doprovod ale to z něj dobrou hru neudělá. Alex Kid má mnohem lepší návykovou úvodní skladbu a to myslím smrtelně vážně."

"Víš, to je těžký, ty si totiž zarytý uctívač těhle starých vykopávek. Musíš uznat, že někomu se Medál prostě líbí, a nejen někomu většině hráčů se prostě líbí."

"Dobře uznávám, že někomu se musí určitě medal líbit. Medál je totiž fotogenický, doprovázen reklamou a kladnými hodnoceními v herních časopisech. Ale myslím, že zas tak dobrý není, tu velkou pozornost si nezaslouží." "A to se ti vážně nezdál být ani trochu zábavný třeba multiplayer?"

"Ale jo, musím uznat, že zpočátku se nechá asi každý strhnout, takže mě snad i bavil, ale podívám-li se na mnohé lepší hry nemá proti nim medál šanci."


autor: G4ndy
16.12.2003


Hodnocení: 6/10
Žánr: 3D FPS
Rok vydání: 2002
Hardware požadavky: PIII 500Mhz, 128MB RAM, 3D karta > TNT2
Výrobce: 2015
Distributor: EA

http://criticall.gameplanet.cz

šéfredaktor: Jiří "G4ndy" Mataj, redaktoři: Jaromír "Jaxx" Möwald, Pavel "MasterPJ" Najman, Tomáš "ToM" Nadrchal
php & css scripting: Jaroslav "Blick" Pros
Weblog/diskmag Criticall, 2002-2010; editovaný obrazový materiál je majetkem oprávněných vlastníků.