Warcraft


Duna 2, tato bájná strategie se stala vzorem a inspirací tvůrčímu týmu Blizzard Entertaiment, který neváhal a převedl celý její systém do fantasy prostředí, vznikla tak neméně zábavná hra.

WarCraft byl vlastně prvním podařeným klonem Duny2 a tak se na něj i dnes vzpomíná. Principy real-timových strategii jsou notoricky známé všem hráčům, stručně řečeno platí jednoduchá rovnice, kdo postaví víc jednotek a vhodně s nimi zaútočí vyhrál. Moc strategie jsem v tomto postupu nikdy nehledal, většinou platilo, že vyhraje ten nejrychlejší a nikoli ten nejchytřejší. Obvyklým jevem v real-timovkách je také těžba čehosi za co se cosi staví. Koření z pouštní planety Arrakis nahradilo dřevo z temných lesů a zlato z ještě temnějších dolů. Stejně tak byl nahrazen zrezivělý harvestr a sice za človíčka. Kombinací těchto dvou surovin a pracovitosti oddaného lidu jste vybudovali základnu a její vybavení. O obranu a především o útok se starali všemožné vojenské jednotky. Jelikož ve WarCraftu vystupují dvě znepřátelené rasy zlí Orci a hodňoučcí lidé bylo za každou stranu k dostání něco trochu jiného. Autoři však nešli zas tak daleko, aby strany nějak dramaticky rozlišily, proto se ve WarCraftu vyskytují především různé ekvivalenty stejně silných jednotek pouze s grafickým rozlišením, například za lidi jmenuji lučištníka a za orky na chlup stejně efektivního vrhače oštěpů.

Příběhová linka není nikterak zapeklitě komplikovaná, uplatňuje se v ní klasický kýč dobro a zlo navěky stojící proti sobě. Kampaň je možno vést za aktéry obou stran konfliktu na kontinentu zvaném Azeroth. Pravda Azeroth není tak atraktivní jako zdánlivě pustá Arrakis, co se dá dělat, Blizzardi hold nelicencovali nějaký známý svět, namísto toho vytvořili od píky svět vlastní, kde magie určuje kdy se půjde spát. Těžkou hlavu si z tohoto úkolu nedělali, koneckonců v první řadě jde o hru, tak příběh jaksi pouze podbarvuje ono hraní a snad ani nikoho neurazí.

Po grafické stránce dnes již WarCraft nemá moc co nabídnout s hudbou je to podobné, co byste chtěli od hry na čtyři diskety? Jedna z vychytávek kterou WarCraft přinesl je možnost označení více jednotek najednou, což byl na svou dobu významný krok kupředu. Taktéž multiplayer, který duně 2 citelně chyběl. byl ve WarCraftu velice zábavným víc než zpestřením.
Jestliže Duna 2 definovala žánr real-time strategii, pak WarCraft úspěšně definoval, jak mají vypadat správné dune-klony.



Příběh jak si ho pamatuju.
Kdysi dávno, bla bla. Bla bla bla, a ještě jednou bla.
Přišli Orkové, bla, bla, bla. ...Bude bitka!


autor: G4ndy
24.09.2004


Hodnocení: 8/10
Žánr: Real time strategie
Rok vydání: 1993
Hardware požadavky: 386DX 4MB RAM
Výrobce: Blizzard
Distributor: Blizzard

http://criticall.gameplanet.cz

šéfredaktor: Jiří "G4ndy" Mataj, redaktoři: Jaromír "Jaxx" Möwald, Pavel "MasterPJ" Najman, Tomáš "ToM" Nadrchal
php & css scripting: Jaroslav "Blick" Pros
Weblog/diskmag Criticall, 2002-2010; editovaný obrazový materiál je majetkem oprávněných vlastníků.