Warcraft 2: Tides of Darkness


Jen na málo her jsem se těšil s takovým nadšením a vervou jako právě na WarCrafta 2. Není divu, Blizzardi hráčskou komunitu krmili nejrůznějšími zprávami, obrázky a sliby, že W2 bude nejlepší real-time strategie. Sliby to nebyly plané a všechny se jak mávnutím kouzelnou sekerou proměnily v chladnou realitu všedního monitoru.

Na svou dobu úžasnou SVGA grafikou fascinoval W2 v první řadě kdejakého vyznavače Command and Conquera, který měl pouhých 320x240. Jestliže se do té doby vedly diskuse, o tom zdali je lepší Warcraft1 než Duna 2, nyní bylo vše jasné. W2 překonal následovníka Duny2 na celé čáře a poslal Westwooda zpátky do lesa na houby, kde asi zabloudil, neboť ani RedAlert nedokázal to co W2. Ve W2 byly obsaženy prakticky všechny esence z WarCraftu1, přibyly nové druhy jednotek, budov, námořní bitvy, k surovinám dřevu a zlatu se přidala ropa.

Herní systém vychytaný a vyvážený tak, aby ani jedna ze stran konfliktu, Orci či Lidé, nepřevyšovala tu druhou. Ovšem na rozdíl od prvního dílu se zde začali za každou stranu vyskytovat rozmanitější jednotky, klasická fantasy stvoření draci, elfové, gnómové a mnohé další přestali být nestraníci a zvolili si konečně, za koho se budou bít na život a na smrt.

Grafická stránka hry byla naprosto dokonalá, sucharské dětské tančíky z C&C nahradily profesionální kreslené postavy které vypadaly proklatě živě, a to vám na slušné hraní stačila 486SX.

Kampaň pro mě nikdy nebyla tak atraktivní jako Multiplayer, možnost změřit své síly s kamarády, propojit počítače přes sériový kabel, síťovky či net a hrát do skonání. Teprve v Multiplayeru se poznalo jak perfektně je W2 zbastlený, jaká armáda betatestérů v doupěti Blizzardů dopomáhala k jeho naprosté dotaženosti. Ve W2 je ukryto mnoho a mnoho zábavy. Hodně věcí v něm však chybí, například získávání zkušeností jednotek. Ještě stále stačí postavit hordu jednotek, poslat je do útoku hlava nehlava a máte vyhráno, konec konců to se nezměnilo až na světlé výjimky dodnes. Pořád je ale W2 strategičtější než C&C, nebojuje se v něm s takovým množstvím jednotek a celkově působí přehledněji. Je jasné že od dob W2 nese pomyslnou štafetu prvenství v real-time strategiích firma Blizzard, Westwood hold zaspal a ještě pořád spí na vavřínech. Blizzardi rozhodně neusnuli a vyprodukovaly další zhoubu C&C, StarCraft.


autor: G4ndy
24.09.2004


Hodnocení: 9/10
Žánr: Real time strategie
Rok vydání: 1995
Hardware požadavky: 486SX 8MB RAM
Výrobce: Blizzard
Distributor: Blizzard
Odkazy: blizzard

http://criticall.gameplanet.cz

šéfredaktor: Jiří "G4ndy" Mataj, redaktoři: Jaromír "Jaxx" Möwald, Pavel "MasterPJ" Najman, Tomáš "ToM" Nadrchal
php & css scripting: Jaroslav "Blick" Pros
Weblog/diskmag Criticall, 2002-2010; editovaný obrazový materiál je majetkem oprávněných vlastníků.