Vietcong
(by G4ndy)
Doba vážně
pokročila, USA si již tak okatě na válku nehrají a Pterodoni
nám již déle netají svůj malý Oslí ostrov. Časy klasických
adventur jsou již nenávratně pryč, :( proto jsem se ani
příliš nedivil, když jsem zjistil že termín Point & Klick
je ve Vietcongu pojat poněkud násilněji. Většinu času
v této hře totiž budete trávit prolézáním vietnamské džungle
a likvidací oddílů vietcongu v první osobě, což ale jak
doufám již dávno víte. :)
Vietcong se až
na zřetelně realističtější pojetí boje příliš
neliší od ostatních 3D akcí. Rukama vám projdou skoro všechny zbraně
co byli ve Vietnamu během války k vidění, počítejte
ale s tím že přesná střelba z nich bude vyžadovat nějaký
ten cvik, neboť se vám ony kvéry v rukou nepříjemně
pohupují, létají ze strany na stranu a dělají všechno proto aby
jste toho schovaného vietnamce nedostali. Jinými slovy chovají se
velmi realisticky, dokonce mnohem realističtěji než v modle
všech realistů - Counter Striku.
Narozdíl od kountru
zde nebudete zachraňovat rukojmí a difusovat bomby, i když ve
vynikajícím multiplayeru na ně přece jen příjde :),
ale budete zde coby hrdý voják US army v single playeru plnit množství
nebezpečných misí v srdci nepropustných pralesů. Ku pomoci
vám v některých misích poslouží tým složený z podobně tvrdých
chlapů jako vaše alter ego. S inteligencí na tom kupodivu nejsou
tyto loutky AI nijak špatně, takže se o ně během boje
nejen nemusíte příliš starat, ale můžete se na ně často
i spolehnout.
V typu hry jako
je Vietcong se sice nemůžeme vzhledem k jeho reflektování reality
setkat s nějakou ultra propracovanou zápletkou, ale i tak svou
práci na tomto poli Pterodoni rozhodně neodflákli. Jednotlivé
mise jsou velice originálně pojaté, tu jedete v džípu, tu prolézáte
masivní podzemní komplexy vyhrabané v hlíně či plujete na
loďce. Přičemž charakter většiny bojů opravdu
není o bezhlavé střelbě, ale o taktice a pomalém ale jistém
postupu v před. K tomu všemu připočtěte doprovod
všudypřítomných dobových reálií a pochopíte že Vietcong je daleko
více komorním simulátorem než pouhou 3D akcí.
Technickým zpracováním
tato 3D hra příliš neoslňuje, všudypřítomná zelená
a volba palety poněkud vyblitějších barev spolu s mizernou
optimalizací dosti sráží dojem s perfektního designu map, které vás
přesvědčí, že i v tak zdánlivě stereotypním prostředí
jako je džungle může být spousta legrace (a nemusíte zrovna hrát
Metal Geara 3:)). Hudba, zejména vysílání americké rádiové stanice,
kterou si můžete naladit v přestávkách mezi misemi v bunkru,
mě svou autentičtostí velice potěšila. Smutné je že
se během misí s žádným hudebním motivem kromě cvrlikání
všudypřítomné vietnamské zvěřiny nesetkáte. Zvuky zbraní
a prostředí jsou na dobré úrovni, sice nedokážu posoudit jak
má znít správný Kalašnikov, ale soudě podle zkušeností z jiných
her mě ani zde nezklamal. :)
Samotnou kapitolou
je pak v dnešních dnech velice populární multiplayer, který se začal
hrát i na Progammers. Sám jsem členem jednoho vcelku dobrého
klanu CAC a mé dosavadní zkušenosti hovoří jasně. Internet
mám sice jen krátkou dobu ale troufám si řící že je Vietcong
především díky jím raženým stylem "stačí jeden výstřel
a jste mrtví" více než důstojnou alternativou k ohranému
CSku (až na velice neprofesionální online kód:)). Přičemž
množství módů, z nichž nejhranější je klasický Capture the
Flag, zajisté uspokojí každého.
I přesto
že jsem do Vietcongu nevkládal velké naděje mě nakonec přece
jen mile překvapil. Není to sice žádná fantastická velkorozpočtová
3D akce s pořádným enginem ani megalomanský online simulator
typu Battlefield 1942, ale to co dělá, dělá jednoduše dobře.
:)
Hodnocení:
9/10