Tekken
2
(by Jaxx)
Pokud
před hráčem videoher pronesete slovo Tekken 2, patrně
po několika málo vteřinách uvidíte vše prozrazující mokrou
stopu vycházející z jeho rozkroku. A nebude to mít nic společného
s maximální funkcí jeho potních žláz.
Ano,
jedna z nejlepších her, které kdy poctily tyto planetu se na
trhu (japonském) objevila v roce 1996 a okamžitě rozpoutala
šílenství, samozřejmě náležitě vyhypované předchozím
skvělým dílem. Oproti svému předchůdci přinášela
mnohem lepší grafiku, skvělé ozvučení a minimálně stejnou
kopu zábavy v multiplayeru.
Pokud
si nějaký herní stařešina pamatuje na první díl ságy Tekken,
jistě si vzpomene, že v původní hře bylo deset
postav přístupných od začátku plus samozřejmě
nějaké ty tajné (většinou barevné variace). Druhý díl byl
přelomový v tom, že obsahoval také deset základních postav
a (teď se podržte) patnáct bonusových. Bylo to a stále je neuvěřitelné
číslo. Pokud se podíváme na výrobky konkurence, zjistíme, že
ostatní hry obsahovaly tak maximálně patnáct hratelných bojovníků
celkem, mnohdy nepříliš odlišené (mám na mysli jejich pohyby).
Sága Tekken je právě v tomto výjimečná.
Je
na čase podívat se na zoubek příběhu. Jeho hlavní postavou
je Heihachi Mishima, šéf Mishima Ltd. Po prvním turnaji o krále železné
pěsti (celý originální anglický název zní Tekken: Iron Fist Tournament)
se vztahy s jeho nepoddajným synem Kazuyou ještě více zhoršily,
navíc to vypadá, že se Kazuya spolčil s ďáblem. Svolává
tedy druhé setkání nejlepších bojovníků světa. Mezi nimi
nemohou chybět kultovní postavy celé série, Paul Phoenix, Newyorkský
rváč, Lei Wu-Long, hongkongský superpolda a samozřejmě
nesmíme opomenout Kinga, pastora s tygří maskou. Nebudu
rozepisovat více o postavách, to bych zde mohl rovnou opsat manuál.
Tekken je právě v tomto krásný, že ani po shlédnutí konečných
animací nejste nabaženi příběhem a chcete pokračování.
Raději
se zmíním o grafice. I když je na ní vidět zub času, stále
má čím ohromit. Detailní animace bojovníků (bez Motion Capture)
a dobře modelované končetiny přímo vybízí k vyrobení
nějaké prasárny, s kterou si engine poradí pouze těžkopádně
:). Což mi připomíná zvuky. Jsou sice na standardní úrovni, hlavně
hudební doprovod, ale jednotlivé údery už na tom tak dobře nejsou.
Jednoduchý kop zní jako přehození mokrého ručníku přes
hlavu Václava Hybše a ani ostatní zvuky na tom nejsou moc dobře,
ale v zápalu boje je ani vnímat nebudete a nakonec se vám i zalíbí.
Ale pokud by se vyskytovaly v jiné, ne tolik dynamické hře,
rozhodně by neobstály. Hudba je jak jsem již řekl velice
dobrá, dokonce mě přinutila několikrát si hru zapauzovat
a oddávat se jednotlivým muzikálním motivům.
Bylo
by dobré se zmínit také o jednotlivých módech, které hra přináší.
Samozřejmostí je Arcade Mode, ve kterém se postupně probojováváte
přes deset protivníků (9+boss) abyste po dohrání získali
novou postavu do sbírky. Další je mód Time Attack. Pravidla stejná
jako u Arcade M. ale vše je počítáno na neúprosné časomíře
a soupeří se čistě o celkovou cifru na hodinách, samozřejmě,
že čím nižší tím lepší. Dále je tu Team Battle Mód. Ten dovoluje
navolit si až osm postav do řady a bojovat s nimi proti
týmu počítače nebo živého hráče až do té doby, dokud
není alespoň jeden tým *na suchu*. Jde o velice zajímavý mód,
hlavně pokud vás nebaví po každém souboji v menu výběr postavy.
Předposlední pán na holení je Practice Area kde si můžete
jednotlivé chvaty cvičit na nebránícím se protivníkovi. A jako
zlatý hřeb programu je tu zřejmě nejvyužívanější
způsob hry, geniální Versus. Nejde o nic jiného než o bitvu dvou
hráčů proti sobě. Ale ten gejzír nadávek, ponižování
či povyšování je neopakovatelný! Pokud se najde nějaký opravdu
schopný kamarád, je radost hrát a prohrávat, protože je šance, že
soupeř ukončí zápas nějakým efektivním způsobem.
Sledování replayů po každém kole je pak vysloveně potěšení.
Už žádné strojově přesné útoky CPU ale naopak promyšlené
kontry lidského mozku. Prostě a jednoduše, na hru proti člověku
nic nemá.
Celkové
shrnutí snad není ani potřeba. Tekken 2 je bezpochyby jednou
z nejlepších her (nejen bojových) které kdy byly vyrobeny. Jak
po stránce technické, tak (a to především) po stránce hratelnosti.
Poskytuje slušnou zábavu v singleplayeru a takřka neomezenou
zábavu v multiplayeru.
Hodnocení:
8/10