Hry:
StarCraft: Brood War
Halo
Kultura:
Scrapped Princess
Úvodník
Czech Soccer Manager
Medal of Honor
Wonderful Days
Weblog
Skies of Arcadia
Preview:
Call of Duty

StarCraft: Brood War

(by MasterPJ)


tak takhle vypadá, když zneviditelněný Ghoast (nahoře ta šipka, trochu sem ho zesvětlil ) zaměřuje atomovku (ta tečka v tom kroužku)

Tato hra mi úplně učarovala, řekli bych dokonce nejvyváženější strategie, jaká kdy byla. Animace povedené, hudba jakbysmet. Instalace hry nemá nároky a nepronikne nikam, odkud jí už nedostanete. Uninstall je bezproblémový. A multiplayer fungoval zatím na všech počítačích, na kterých sem to zkoušel. Jednoduše špica.


a tak to vypadá po dopadu

Brood War někdo považuje na Datadisc, jelikož je k tomu potřeba hra stará ( StarCraft ), někdo to považuje za takřka úplně novou hru, pokračování, jelikož jsou zde kampaně od všech tří ras ( Protoss, Terran, Zerg ), a to dá se říct plnohodnotné. Sic není po 3-4 misích animačka  jako dřív, ale jen na konci každé kampaně ( 8misí pro každou ). Musím ovšem přiznat, že sem si na monotónnost nebo stereotyp hry stěžovat rozhodně nemohl. Na oficiálních stránkách je ovšem napsáno "expansion set" a tak se budeme tedy držet tohoto. Dá se vlastně říct, že je úplně jedno co to je, hlavně že to je.


odstřelování guardianama, pozemní jednotky na ně nedostřelí, to naštve

Příběh Brood Warů navazuje na příběh zálkadních Stárů. Po té, co se Protossům a lidem ( Terranům ) podařilo sejmout Zergský Overmind, a tak se zachránit od nadvlády této slizké a rozpínavé rasy, museli přeživší Protossová uprchnout ze své domovské planety Aiur na planetu obývanou jejich přáteli: Dark Tepláry . Zergský Overmind se sice podařilo zničit, ale po Auiru neustále pobíhá dost Zergů, kteří jsou přeci jen v přesile. Zdá se sice, že chováni Zergů je chaotické, jelikož přišli o hlavní "mozek", ale potom začnou z nějakého důvodu  kooperovat, a tak to nebude tak lehké. Ke konci Campaně za Protossy se vám konečně podaří pomocí tří krystalů vymýtit Zergy s Aiuru a Protossové jsou zachráněni, Terranská campaň je založena na expandaci lidí ze Země do této oblasti za účelem bohatství a Zergská Campaň je zase jenom o absolutní nadvládě nad vším živým. Samozřejmě, že je příběh protkám spousty zvraty a menšími příběhy, ale ty tu nebudu rozepisovat.


už ne mě jdou, ale právě se mi dostavili a podhrabali lurkeři

A co Brood War přináší? Pár nových jednotek do každé rasy, zmiňované mise a hlavně nový rozměr pro hráče, hrající tuto hru on-line, jako třeba nové mapy, hudbu a taktiku.

Jednotek je jen pár. U Terranů to je medik, který bleskově léčí jednotky, a tak je pro maximální útočný efekt mariňáků nezbytný ( když hrajete multiplayer, tak může léčit i ostatní jednotky organického původu jakékoli rasy). Pak Valkyrie, jakožto letoun proti množství vzdušných nepřátel. Za Zergy to je Lurker, jehož síla je vtom, že útočí, když je zahrabán do země, což znamená, že není vidět, když poblíž není detektor. A mít Lurkery dřív než protivník detektora, znamená pro protivníka smrt. Dále Devourer. Stejný princip jako Guardian, ale protivzdušný a k tomu na koho udeří, ten má na sobě spóry, takže je vidět, i když nemá být. A nakonec za Protosse to je Dark Templár a Dark Archon ( z dvou Templárů se dělá Archon ).Dark Tepmlár je neviditelný a  Dark Archon  kouzlí, např. překonvertuje nepřátelskou jednotku na svoji a podobný sviňárny.


a za pár vteřin je po masakru

Ovšem nic není bez chyb a i BW se bez nich neobešlo( bugy ).  Blizzard samozdřejmě reagoval a nyní už se hraje z patchem 1.10 , který poupravuje některé vlastnosti jednotek kvůli vyvážení ras a opravuje několika bugů  ( flying drone bug a lurker bug). Ovšem neopravil spoustu známích bugů jako flying templar bug nebo observer nad turretou a další. Ale ani s balancováním řas to nedopadlo moc slavně jelikož autor chtěl nejprve zvýhodnit Protosse kvůli malému zastoupení ve světových žebříčcích, ale zastánci Zergů byli samozřejmě proti, nevím jak to dopadlo, ale všem se určitě vyhovět nedalo. Začal sem hrát BW až když byl patch 1.10 a proto neznám všechny podrobnosti. Faktem ovšem zůstává, že patch přinesl i nové chyby. Jako nemožnost přehrání replayů se starými patchy a další. A také proto někteří navrhují přeinstalovávat neustále patche 1.10 , 1.09 podle potřeby.


menší Zergský obraná lajna a finta na tečičce, kteří jdou do spáru smrti

A proč se tu zmiňuji vůbec o patchých? Je to jednoduché, podle mě síla Stárcraft Brood War není v singlu ale v multiplayeru, neboť teprve co jsem si ho zkusil, mě začaly Stáry pořádně bavit. Co jsou ubohé snahy počítače v singlu, když vás vlastně nemá snahu zničit, ale jen znepříjemňovat průběh právě hrané mise, proti multiplayeru? Jakou má hodnotu mise, kterou hrajete po 3 a už víte co se stane a odkud na vás PC zaútočí,  a tak vám nedělá problém odrazit i přesilu? ... Stáry se nenaučíte, pokud budete hrát singel. Ten slouží jen pro okoukání jednotek a jejich uplatnění. Jinak nic. Teprve v multiplayeru ( a to ne jen proti jinému člověku ale i proti PC) se naučíte, že nepřítel umí být pořádná svině, že kdo těží, má za tři a není dobré kohokoli nechat na pokoji pouhých 5 min, natož pak ve vyšších soutěžích.


odstřelování tanky ze shora, pěkně sviňácké a podlé

Atmosféra v multiplayeru je, alespoň pro mě, skvělá. Když hraji s někým proti PC, resp. proti několika, tak to je prostě o tom: nezmrvit to, bejt rychlej, nenechat počítače rozrůst moc a hlavně kooperaci. Zrovna ta mi tedy moc nejde, to je fakt. Ale i když víte, že to je jen PC a že na vás nemůže zahrát moc překvapujících akcí tak hrejete jek umíte, protože se podceňovat nadá. Počítač to umí. Ovládá všechny jednotky najednou a ví, kdy je vaše základna. Takže se jeho útok neopozdí o hledání pozice nepřítele jako váš. Počítač zná jednotky, systém a dokáže rychle reagovat na to, co děláte, pokud to tedy po prvé přežije. Nepanikaří a otravuje vás neustále. Používá zákeřné drobnosti ( blind u mediků atd. ), na které nemáte čas. Ale není zase tak chytrý a vynalézaví, a proto se dá hrát i proti více compům najednou. Ale nemůžete hrát proti více lidem. Já tedy ne... ( pokud tedy sou zhruba na stejné úrovni ). Dva vás uzmou. Když hrajete proti člověku, nikdy nevíte co udělá a čím vás překvapí. Samozřejmě, že hrajete, jek nejlépe umíte, a že se snažíte o to, být na vše připraven, ale člověk je nevyzpytatelný. Pokud se někdy díváte na replaye z lig, tak ovšem zjistíte, že taktika je někde stená, jednoduše nejefektivnější. V tom případě vyhrává ten, kdo je rychlejším, má štěstí a neudělá chybu. Nevím jak profihráči, ale já, i když hraji proti člověku, který mě ani jednou neporazil, tak mám beztak trému jak blázen. Co si na mě vymyslí? Co udělá když udělám tohle? Co už má? Co dělá? Kde je? Nevíte. Hrůza. Ale právě to je na tom to nádherný.


malý výsadek hydralisků, protivník ho tady ovšem nečekal

Jediné, co bych mohl na konec dodat, je: "Jestli to hrajete a líbí se vám to, tak to hrajte dál." Tato hra, která má vzhledem ke své kvalitě velice malé nároky, je skvělá a pokud někoho chytne tak jako mě, tak to má smůlu, protože ji jen tak hrát nepřestane. Učit se taktiku a zhládnou nějaké replaye můžete na stránkách www.progamers.cz. Řekněme, že po pár replayech se toho naučíte víc jak po pár hrách. A hudba? Krásná, ovšem kvůli soustředění jí vypínám. A ne jen já. Vono přeslechnout hlášku: Nuclear lunch detected! Je špatnýJ

Žánr: Realtime strategie
Rok vydání:1998
Hardware požadavky: P 90, 16 MB RAM, DirectX-kompatibilní s SVGA grafikou
Výrobce: Blizzard Entertainment
Distributor: Blizzard Entertainment

Hodnocení: 10/10